Izjava o dostopnosti
Dostopnost spletišča
Spletna stran je zasnovana tako, da je s prilagajanjem različnih načinov dostopna vsem obiskovalcem spletnega mesta, obenem pa je njihova izkušnja čim bolj pozitivna. Dostopnost smo uredili na podlagi samoocene in v skladu z Zakonom o dostopnosti do proizvodov in storitev za invalide (ZDPSI, Uradni list RS, št. 14/23), ki je stopil v veljavo z 28. junijem 2025.
Stopnja dostopnosti
Spletno mesto je napisano v jeziku HTML5 in uporablja CSS3 stilske predloge (angl. Cascading Style Sheets) za oblikovanje spletnih strani. Za interakcije in določene funkcionalnosti se uporablja jQuery JavaScript knjižnica. Delovanje in izgled spletnih strani je preverjeno na vseh popularnejših starejših in novejših brskalnikih ter na različnih napravah in operacijskih sistemih.
Spletno mesto je zasnovano tako, da bi bilo dostopno in uporabniško prijazno vsem spletnim obiskovalcem. Izdelano je z upoštevanjem smernic ravni AA za dostopnost spletnih vsebin po standardu WCAG 2.1. (angl. Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) 2.1).
Za kompatibilnost spletnih strani s podpornimi tehnologijami in dostopnost s pripomočki kot so bralniki zaslona, spletno mesto upošteva smernice specifikacije WAI-ARIA (angl. Web Accessibility Initiative – Assistive Rich Internet Applications). V HTML kodi spletnih strani so tako dodani opisi in atributi z dodatnimi informacijami za namenske aplikacije oz. bralnike. Primeri so alternativni teksti za grafične elemente, oznake vnosnih polj in gumbov ipd.
Funkcije dostopnosti
Del spletnega mesta je posebno orodje, ki omogoča dodatne funkcije dostopnosti spletnega mesta. Prikaže se ob kliku na ikono dostopnosti v spodnjem desnemu kotu. Uporabniku je omogočeno:
- olajšana navigacija s tipkami na tipkovnici,
- uporaba večjega kazalca miške, v beli ali črni barvi,
- svetel in temen kontrast,
- prikaz barv v sivinah,
- uporaba standardne pisave, primernejše za osebe z disleksijo,
- večja velikost pisave; odebeljena pisava,
- poudarjene povezave.
Obiskovalcem je uporaba spletnega mesta dodatno olajšana z bližnjicami na tipkovnici:
Možne izboljšave
Spletno mesto za normalno delovanje, boljšo celostno uporabniško izkušnjo in večjo varnost uporablja JavaScript skriptni jezik. Brez ustrezne podpore brskalnika je otežena navigacija ter ne deluje prikaz in pošiljanje spletnih obrazcev v pojavnih oknih.
Mnoge smernice WCAG za izboljšanje dostopnosti spletišča si je mogoče razlagati subjektivno. Prav tako se lahko interpretacije s časom spreminjajo.
Izvedba določenih funkcij, ki manjkajo, ni ekonomsko upravičena in bo upoštevana ob naslednji prenovi spletne strani.
Splošni pogoji poslovanja
Splošni pogoji poslovanja spletne trgovine kmetija-maleric.si so sestavljeni v skladu z Zakonom o varstvu potrošnikov (ZVPot), na podlagi priporočil GZS in mednarodnih kodeksov za e-poslovanje.
S spletno trgovino kmetija-maleric.si (v nadaljevanju »trgovina«) upravlja Uroš Malerič Zajčji Vrh 1, 8340 Črnomelj nosilec dopolnilne dejavnosti na kmetiji, ponudnik storitev e-poslovanja (v nadaljevanju »ponudnik«).
Splošni pogoji poslovanja obravnavajo delovanje spletne trgovine kmetija-maleric.si, pravice uporabnika ter poslovni odnos med ponudnikom in kupcem.
Dostopnost informacij
(povzetek zakonodaje)
Ponudnik se zavezuje, da bo kupcu vselej zagotovil naslednje informacije:
1. identiteto podjetja (ime in sedež podjetja, številka registra)
2. kontaktne podatke, ki uporabniku omogočajo hitro in učinkovito komunikacijo (e-pošta, telefon),
3. bistvene značilnosti blaga oziroma storitev (vključno s poprodajnimi storitvami in garancijami),
4. dostopnost izdelkov (vsak izdelek ali storitev, ki je v ponudbi na spletnem mestu, naj bi bil dostopen v razumljivem roku),
5. pogoje dostave izdelka ali izvršitve storitve (način, kraj in rok dostave),
6. vse cene morajo biti jasno in nedvoumno določene in razvidno mora biti prikazano, ali že vsebujejo davke in stroške prevoza,
način plačila in dostave,
7. časovno veljavnost ponudbe,
8. rok, v katerem je še možno odstopiti od pogodbe in pogojih za odstop; poleg tega tudi o tem, če in koliko stane kupca vračilo izdelka,
pojasnilo postopka ob pritožbi, vključno z vsemi podatki o kontaktni osebi ali službi za stike s kupci.
Ponudba artiklov
Zaradi narave poslovanja preko spleta in sezonske ponudbe na kmetiji se ponudba kmetija-maleric.si ažurira in spreminja pogosto in hitro.
Načini plačila
Ponudnik omogoča naslednje načine plačila:
1. z gotovino ob prevzemu (pošiljko dostavi Pošta Slovenije ali DPD dostava)
2. z nakazilom na račun upravitelja kmetija-maleric.si –Uroš Malerič – NDDNK (po ponudbi / predračunu). V kolikor pri izbiri plačila preko transakcijskega računa ali predračuna, vašega nakazila ne prejmemo v roku 2 delovnih dni, bo naročilo stornirano.
Ponudnik kupcu izda račun na trajnem in/ali elektronskem mediju, z razčlenjenimi stroški in navodili, kako odstopiti od nakupa in izdelke vrniti, če je to potrebno in mogoče.
Kupoprodajna pogodba (naročilo) je v elektronski obliki shranjena na strežniku ponudnika in kupcu dostopna v vsakem trenutku v njegovem uporabniškem profilu (Moj Račun).
Cene
Spletna cena velja za vse kupce kmetija-maleric.si. Kupec postaneš z nakupom na spletni strani. Cene veljajo v trenutku oddaje naročila in nimajo v naprej določene veljavnosti. Vse cene vsebujejo DDV, razen če je izrecno napisano drugače.
Ponudnik bo blago oziroma storitev dostavil v dogovorjenem roku. Ponudnik si pridržuje pravico izbrati poljubno dostavno službo, če bo s tem lahko naročilo izpolnil bolj učinkovito in v skladu s ceno/stroškom pošiljanja, kot je navedeno ob naročilu.
Cenik za dostavo (z DDV):
OBRAČUNA kmetija-maleric.si (v primeru izbire Pošta Slovenije):
TEŽJI PAKETI -> 8,49 €
LAŽJI PAKETI -> 4,85 €
Provizijo plačila položnice v primeru plačila po povzetju OBRAČUNA Pošta Slovenije ob dostavi po svojem ceniku cca 1€.
“On-line” plačilo ( nakazilo na TRR oz predračun): ……. 0,00 €
Cene veljajo v primeru plačila z zgoraj navedenimi načini plačila, pod zgoraj navedenimi pogoji. V kolikor pri izbiri plačila preko transakcijskega računa, vašega nakazila ne prejmemo v roku 2 delovnih dni, bo naročilo stornirano.
Kljub izjemnim naporom, da bi zagotovili najbolj ažurne in točne podatke, se lahko zgodi, da je podatek o ceni napačen. V tem primeru, ali v primeru, da se cena artikla spremeni med obdelavo naročila, bo ponudnik kupcu omogočil odstop od nakupa, hkrati pa bo ponudnik kupcu ponudil rešitev, ki bo šla v obojestransko zadovoljstvo.
Kupoprodajna pogodba med ponudnikom in kupcem je sklenjena v trenutku, ko ponudnik potrdi naročilo (kupec prejme elektronsko sporočilo o statusu). Od tega trenutka so vse cene in drugi pogoji fiksirani in veljajo tako za ponudnika, kot za kupca.
Postopek nakupa pred oddajo naročila
- Izbira izdelkov. Pred oddajo naročila je na spletni trgovini potrebno izbrati želene izdelke. To storite tako, da v pogledu posameznega izdelka kliknete na gumb “V košarico”.
2. Potrditev košarice oz. povzetek naročila. Po ustrezno izbranih izdelkih se premaknete na stran košarice oz. blagajne. Tukaj lahko ponovno pregledate vaše izbrane izdelke ter jim ustrezno spremenite količino, dodate nove izdelke ali jih odstranite iz košarice.
3. Prijava. V tem koraku nakupa se je potrebno prijaviti ter oddati osebne podatke. Nakup lahko opravite kot gost (hitri nakup, brez nadaljnjega shranjevanja podatkov) ali pa se registrirate ter nakup opravite skozi postopek registracije. TO MOŽNOST TUDI DODAMO – REGISTRACIJA UPORABNIKOV?
4. Naslov. Pri izbiri naslova določite vaš želeni naslov dostave. Naslov dostave je lahko drugačen od vašega osebnega naslova – v tem primeru torej izbrane izdelke pošljemo na izbrani naslov.
5. Dostava. Pri izbiri dostave lahko izberete način dostave (Pošta Slovenije, osebni prevzem naročila) s klikom na želeno dostavo. V tem koraku lahko izberete tudi dodatne izdelke in poljubno darilno zavijanje vaših izdelkov.
6. Plačilo. Zadnji korak je namenjen končnemu preverjanju ter končni potrditvi vašega naročila. S klikom na rdeči gumb se strinjate z oddanim naročilom ter pogoji poslovanja ter dokončno potrdite vaš nakup.
Postopek nakupa po oddaji naročila
- Naročilo v čakalni vrsti. Po oddaji naročila, kupec prejme obvestilo po elektronski pošti, da je naročilo sprejeto V OBDELAVO. Kupcu so na spletni strani ponudnika vselej dostopni podatki o statusu in vsebini naročila.
- Naročilo potrjeno. Naročilo gre v nadaljnjo obdelavo, ko ponudnik naročilo pregleda, preveri dobavljivost naročenih artiklov in naročilo potrdi oziroma z razlogom zavrne. Ponudnik lahko za preverjanje podatkov ali zagotavljanja točnosti dobave pokliče kupca na njegovo kontaktno telefonsko številko. Ob potrditvi naročila ponudnik obvesti kupca po elektronski pošti o predvidenem roku dostave. Pogodba o nakupu naročenih artiklov med kupcem in ponudnikom je na tej stopnji nepreklicno sklenjena.
- Blago odposlano. Ponudnik v dogovorjenem roku blago pripravi, odpošlje in o tem po elektronski pošti obvesti kupca. Ponudnik v omenjenem elektronskem sporočilu pouči kupca tudi o politiki vračila blaga, kam se lahko obrne v primeru zamude pri dostavi in kam se lahko obrne v primeru pritožbe.
Pravica do odstopa od nakupa, vračilo blaga
Kupec(navedeno velja izključno za fizične osebe, ki pridobijo artikel za namene izven svoje pridobitne dejavnosti) ima pravico, da v 14 dneh od prevzema artiklov prodajalcu sporoči, da odstopa od pogodbe, ne da bi mu bilo treba navesti razlog za svojo odločitev. Rok se začne šteti en dan po datumu prevzema artiklov.
Odstop od pogodbe kupec sporoči na e-naslov prodajalca: info@kmetija-maleric.si
V primeru odstopa od pogodbe potrošnik prejeti artikel vrne ali po pošti na naslov prodajalca: Zajčji Vrh 1, 8340 Črnomelj ali ga osebno prinese na prevzemno mesto prodajalca.
Postopek:
Izpolnite OBRAZEC ZA VRAČILO ARTIKLOV, ki je vir vseh informacij, ki jih potrebujemo za izvedbo vračila.
Priložite kopijo računa za artikel, ki ga vračate.
Artikel pripravite za transport. Artikel pred predajo prevozniku ustrezno zaščitite. Artikel morate zaščititi z originalno embalažo ali embalažo, ki lahko artikel zaščiti enako kot ga je originalna embalaža, da bi se izognili poškodbam pri prevozu. Ne pozabite priložiti obrazca s podatki in kopije računa.
Artikle pošljite na naslov: Zajčji Vrh 1, 8340 Črnomelj ali ga osebno vrnete na prevzemno mesto.
Kupec mora artikel vrniti prodajalcu nepoškodovan in v nespremenjeni količini, razen če je artikel uničen, pokvarjen, izgubljen ali se je njegova količina zmanjšala, ne da bi bil za to kriv potrošnik. Kupec artiklov ne sme neovirano uporabljati do odstopa od pogodbe. Kupec sme opraviti ogled in preizkus artiklov v obsegu, kot je to nujno potrebno za ugotovitev dejanskega stanja. Kupec odgovarja za zmanjšanje vrednosti blaga, če zmanjšanje posledica ravnanja, ki ni nujno potrebno za ugotovitev narave, lastnosti in delovanja blaga.
Kupec nima pravice do odstopa od pogodbe pri pogodbah, katerih predmet je artikel, ki je bil izdelan po natančnih navodilih kupca, ki je bilo prilagojeno njegovim osebnim potrebam, ki zaradi svoje narave ni primerno za vračilo, ki je hitro pokvarljivo ali kateremu je že potekel rok uporabe. Možnosti odstopa od pogodbe ni pri nakupu blaga, ki ni primerno za vračilo zaradi varovanja zdravja ali higienskih vzrokov, če je kupec po dostavi odprl pečat.
V skladu z določbo 43.č člena ZVPot ima potrošnik pri pogodbah, sklenjenih na daljavo ali zunaj poslovnih prostorov, pravico, da v 14 dneh obvesti podjetje, da odstopa od pogodbe, ne da bi mu bilo treba navesti razlog za svojo odločitev. Pri tem lahko potrošnika bremenijo le stroški iz sedmega odstavka 43.d člena tega zakona.
V primer odstopa od pogodbe podjetje nemudoma oziroma najpozneje v 14 dneh po prejemu obvestila o odstopu od pogodbe vrne vsa prejeta plačila.
Podjetje vrne prejeta plačila potrošniku z enakim plačilnim sredstvom, kot ga je uporabil potrošnik, razen če je potrošnik izrecno zahteval uporabo drugega plačilnega sredstva in če potrošnik zaradi tega ne nosi nobenih stroškov. Potrošnik ne more zahtevati povračila dodatnih stroškov, ki so nastali, če se je izrecno odločil za drugo vrsto pošiljke, kakor je cenovno najugodnejša standardna pošiljka, ki jo ponuja podjetje.
Pri prodajnih pogodbah lahko podjetje zadrži vračilo prejetih plačil do prevzema vrnjenega blaga ali dokler potrošnik ne predloži dokazila, da je blago poslal nazaj, razen če podjetje ponudi možnost, da samo prevzame vrnjeno blago.
Če je potrošnik blago že prejel in odstopi od pogodbe, ga vrne ali izroči podjetju ali osebi, ki jo podjetje pooblasti za prevzem blaga, nemudoma oziroma najpozneje v 14 dneh po obvestilu iz prvega odstavka 43.č člena tega zakona, razen če podjetje ponudi, da samo prevzame vrnjeno blago. Šteje se, da potrošnik pravočasno vrne blago, če ga pošlje pred iztekom 14 dnevnega roka za vračilo.
Potrošnik v zvezi z odstopom od pogodbe krije samo stroške vračila blaga, razen če te stroške krije podjetje ali če podjetje predhodno ne seznani potrošnika, da ga bremeni ta strošek.
Več tudi na naslednji strani.
Stvarna napaka
Potrošnik lahko uveljavlja svoje pravice iz naslova stvarne napake, če o napaki obvesti prodajalca v roku dveh mesecev od dneva, ko je bila napaka odkrita. Potrošnik mora v obvestilu o napaki natančno opisati napako in prodajalcu omogočiti, da stvar pregleda. Obvestilo o napaki lahko potrošnik prodajalcu sporoči osebno, o čemer mu mora prodajalec izdati potrdilo, ali ga pošlje v prodajalno, kjer je bila stvar kupljena, ali pa zastopniku prodajalca s katerim je sklenil pogodbo.
Prodajalec ne odgovarja za stvarne napake na blagu, ki se pokažejo potem, ko mineta dve leti, odkar je bila stvar izročena. Šteje se, da je napaka na stvari obstajala že v času izročitve, če se pojavi v roku šest mesecev od izročitve.
Potrošnik, ki je pravilno obvestil prodajalca o napaki, ima pravico od prodajalca zahtevati, da:
odpravi napako na blagu ali vrne del plačanega zneska v sorazmerju z napako ali
blago z napako zamenja z novim brezhibnim ali
vrne plačani znesek.
Če obstoj napake na blagu oziroma nepravilnost pri opravljeni storitvi ni sporna, mora podjetje čimprej, vendar najpozneje v roku osmih dni ugoditi potrošnikovi zahtevi iz 37.c in 38. člena tega zakona.
Podjetje mora pisno odgovoriti potrošniku na zahtevo najpozneje v osmih dneh po njenem prejemu, če je obstoj napake na blagu oziroma nepravilnost pri opravljeni storitvi sporen.
Kdaj je napaka stvarna? Kadar:
artikel nima lastnosti, ki so potrebne za njegovo normalno rabo ali za promet
artikel nima lastnosti, ki so potrebne za posebno rabo, za katero jo kupec kupuje, ki pa je bila prodajalcu znana oziroma bi mu morala biti znana
artikel nima lastnosti in odlik, ki so bile izrecno ali molče dogovorjene oziroma predpisane
je prodajalec izročil artikel, ki se ne ujema z vzorcem ali modelom, razen če je bil vzorec ali model pokazan le zaradi obvestila.
Kako se preverja primernost artikla?
Preverja se z drugim, brezhibnim artiklom enake vrste, hkrati pa tudi z izjavami proizvajalca oziroma navedbami na samem artiklu. Če obstoj napake na blagu oziroma nepravilnost pri opravljeni storitvi ni sporna, mora podjetje čimprej, vendar najpozneje v roku osmih dni ugoditi kupčevi zahtevi. Podjetje mora pisno odgovoriti kupcu na zahtevo v osmih dneh po njenem prejemu, če je obstoj napake na blagu oziroma nepravilnosti pri opravljeni storitvi sporen.
Kako se stvarno napako uveljavi?
Kupec nas mora o morebitni stvarni napaki skupaj z natančnim opisom le-te obvestiti v zakonsko določenem roku in nam hkrati omogočiti pregled artikla.
Obvestilo o napaki lahko kupec prodajalcu sporoči osebno, o čemer mu mora prodajalec izdati potrdilo, ali ga pošlje v prodajalno, kjer je bila stvar kupljena, ali pa zastopniku prodajalca s katerim je sklenil pogodbo.
Varnost
Ponudnik uporablja ustrezna tehnološka in organizacijska sredstva za zaščito prenosa in shranjevanja osebnih podatkov ter plačil.
Varovanje osebnih podatkov
Ponudnik se zavezuje k trajnemu varovanju vseh osebnih podatkov uporabnika. Ponudnik bo osebne podatke uporabil izključno za potrebe izpolnitve naročila (pošiljanje informativnega gradiva, ponudb, računov) in ostalo potrebno komunikacijo.
Z oddajo svojega e-poštnega naslova uporabnik daje izrecno privolitev, da lahko Kmetija Malerič, Uroš Malerič NDDNK, vpisane osebne podatke obdeluje z namenom ugotavljanja uporabnikovega zanimanja za rešitve kmetije Uroš Malerič NDDNK, storitve in produkte.
Uporabnikovi podatki v nobenem primeru ne bodo predani nepooblaščenim osebam. Za varovanje osebnih podatkov je odgovoren tudi uporabnik sam in sicer tako, da poskrbi za varnost svojega uporabniškega imena in gesla.
Komunikacija
Ponudnik bo z uporabnikom stopil v stik preko sredstev komunikacij na daljavo le, če temu uporabnik izrecno ne nasprotuje.
Oglasna elektronska sporočila bodo vsebovala naslednje sestavine:
jasno in nedvoumno bodo označena kot oglasna sporočila,
pošiljatelj bo jasno razviden,
različne akcije, promocije in druge tržne tehnike, bodo označene kot takšne. Prav tako bodo jasno določeni pogoji udeležbe v njih,
jasno bo predstavljen način odjave od prejemanja oglasnih sporočil,
željo uporabnika, da ne želi prejemati oglasnih sporočil, bo ponudnik izrecno spoštoval.
Mnenja/komentarji uporabnikov
Mnenja oziroma komentarji uporabnikov ter recenzije izdelkov, ki jih kupci napišejo, so del funkcionalnosti trgovine, ki so namenjene skupnosti uporabnikov. Ponudnik omogoča, da mnenje napiše katerikoli registrirani uporabnik trgovine, pred dokončno objavo pa jih ponudnik pregleda. Ponudnik ne bo objavil mnenj oziroma prispevkov, ki so kakorkoli žaljivi, obsceni ali po mnenju ponudnika ne nudijo koristi drugim uporabnikom in obiskovalcem.
Z oddajo mnenja ali komentarja se uporabnik izrecno strinja s pogoji uporabe in ponudniku dovoljuje objavo dela ali celotnega teksta v vseh elektronskih in drugih medijih. Ponudnik ima pravico vsebino uporabljati časovno neomejeno in za katerikoli namen, ki je v poslovnem interesu ponudnika, vključno z objavo v oglasih ali drugih marketinških komunikacijah. Avtor mnenja hkrati izjavlja in zagotavlja, da je lastnik materialnih in moralnih avtorskih pravic za napisana mnenja in komentarje ter da te pravice neizključno in časovno neomejeno prenaša na ponudnika.
Odveza odgovornosti
Ponudnik se po svojih najboljših močeh trudi zagotoviti ažurnost in pravilnost podatkov, ki so objavljeni na njegovih straneh. Kljub temu, pa se lahko lastnosti artiklov, rok dobave ali cena spremenijo tako hitro, da ponudnik ne uspe popraviti podatkov na spletnih straneh. V takem primeru, bo ponudnik kupca obvestil o spremembah in mu omogočil odstop od naročila ali zamenjavo naročenega artikla.
Čeprav se ponudnik trudi zagotoviti natančne fotografije prodajnih artiklov, je potrebno vse fotografije jemati kot simbolične. Fotografije ne zagotavljajo lastnosti izdelka.
Pritožbe in spori
Ponudnik spoštuje veljavno zakonodajo o varstvu potrošnikov. Ponudnik se po vseh močeh trudi izpolnjevati svojo dolžnost vzpostaviti učinkovit sistem obravnavanja pritožb in določiti osebo, s katero se, v primeru težav, kupec lahko poveže telefonsko ali po elektronski pošti.
Ponudnik bo v petih delovnih dneh potrdil, da je prejel pritožbo, sporočil kupcu, kako dolgo jo bo obravnaval in ga vseskozi obveščal o poteku postopka.
Ponudnik se zaveda, da je bistvena značilnost potrošniškega spora, vsaj kar zadeva sodno reševanje, njegova nesorazmernost med ekonomsko vrednostjo zahtevka in stroški, ki nastanejo pri reševanju samega spora. To je tudi glavna ovira, da potrošnik ne sproži spora pred sodiščem. Zato se ponudnik prizadeva po svojih najboljših močeh, da se morebitni spori rešijo sporazumno.
Izvensodno reševanje potrošniških sporov
Skladno z zakonskimi normativi Uroš Malerič NDDK, ne priznava nikakršnega izvajalca izvensodnega reševanja potrošniških sporov kot pristojnega za reševanje potrošniškega spora, ki bi ga potrošnik lahko sprožil v skladu z Zakonom o izvensodnem reševanju potrošniških sporov.
Kmetija Malerič, Uroš Malerič NDDK, ki kot ponudnik blaga in storitev omogoča spletno trgovino na območju RS, na svoji spletni strani objavlja elektronsko povezavo na platformo za spletno reševanje potrošniških sporov (SRPS). Platforma je na voljo potrošnikom tukaj.
https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=SL
Navedena ureditev izhaja iz Zakona o izvensodnem reševanju potrošniških sporov, Uredbe (EU) št. 524/2013 Evropskega parlamenta in Sveta o spletnem reševanju potrošniških sporov ter spremembi Uredbe (ES) št. 2016/2004 in Direktive 2009/22/ES.
Prijetno nakupovanje!
Piškotki
Kazalo
- Kaj so piškotki?
- Zakaj so piškotki potrebni?
- Zakaj naša spletna stran uporablja piškotke
- Onemogočenje piškotkov
- Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tem spletnem mestu
- Tabela uporabljenih piškotov
Kaj so piškotki?
Piškotki so majhne datoteke, ki jih naložimo na vaš računalnik, z namenom izboljšanja uporabniške izkušnje. Piškotki sami ne vsebujejo nobenih podatkov. Vedno imate možnost, da piškotke sprejmete ali zavrnete. Njihovo shranjevanje je pod popolnim nadzorom brskalnika, ki ga uporablja uporabnik. Piškotki so majhne datoteke, ki jih obiskana spletna mesta pošljejo v vaš računalnik in shranijo na njem. Običajno vsebujejo: ime strežnika, s katerega je bil poslan piškotek; življenjsko dobo piškotka; vrednost (edinstveno številko). Piškotki so shranjeni v datotečnem imeniku spletnega brskalnika. Ob naslednjem obisku spletnega mesta brskalnik prebere piškotek in posreduje informacije spletnemu mestu ali drugemu elementu, ki je nastavil piškotek.
Zakaj so piškotki potrebni?
So temeljnega pomena za zagotavljanje uporabniku prijaznih spletnih storitev. Interakcija med spletnim uporabnikom in spletnim mestom je s pomočjo piškotkov hitrejša in enostavnejša. Z njihovo pomočjo si spletno mesto zapomni posameznikove preference in izkušnje, s tem je prihranjen čas, brskanje po spletnih mestih pa bolj učinkovito in prijazno.
Nekaj konkretnih primerov uporabe piškotkov:
- za boljšo uporabniško izkušnjo spletne strani obiskovalcem prilagodimo prikaz vsebine glede na pretekle obiske
- za shranjevanje izbire pri ustvarjanju ožjega izbora naprav in ponudbe ter njihove primerjave
- na delih spletnih mestih, kjer je potrebna prijava, vas ohranimo prijavljene
- za prepoznavanje vaše naprave (računalnik, tablica, mobitel), ki omogoča prilagajanje prikaza vsebine vaši napravi
- za spremljanje obiska, kar omogoča preverjanje učinkovitosti prikaza vsebin in ustreznosti oglasov ter stalno izboljšavo spletnih strani
- za delovanje določenih storitev so nujni (npr. spletne trgovine in druge oblike e-poslovanja, …)
Zakaj naša spletna stran uporablja piškotke?
Piškotki so pomembno sredstvo za ohranjanje sveže in primerne vsebine, ki je v skladu z interesi in preferencami posameznega spletnega uporabnika. Razlogi za uporabo piškotkov izhajajo iz njihovih lastnosti, ena izmed njih je shranjevanja podatkov o stanju posamezne spletne strani), piškotki pomagajo pri izvajanju raznih spletnih storitev (spletne trgovine), pomagajo pri zbiranju raznih statistik, saj se le z njimi lahko spremlja pogostost obiskovanja določene spletne strani. S pomočjo piškotkov lahko upravljavec spletne strani oceni učinkovitost zasnove svoje spletne strani, kot tudi ustreznost vrste in števila oglasov, ki jih ponujajo tretji uporabnikom na njegovi spletni strani.
Onemogočenje piškotkov
Sami se odločate, ali boste dovolili shranjevanje piškotkov na vašem računalniku ali ne. Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate s pomočjo izbranih nastavitev spletnega brskalnika. Za informacije o nastavitvah za piškotke, izberite spletni brskalnik, ki ga uporabljate.
Chrome
Firefox
Edge
Opera (stran v angleškem jeziku)
Safari (stran v angleškem jeziku)
Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tem spletnem mestu
Za zagotavljanje delovanja vseh funkcij spletnega mesta, se uporabljajo naslednji piškotki (ang. cookies):
piškotki za analitične namene
piškotek za spremljanje itinerarja neregistriranih uporabnikov.
Določene vsebine se prilagodijo za določenega uporabnika, analiza obiska spletnega mesta omogoča stalno izboljševanje spletnega mesta.
Natančen opis posameznega piškotka in čas njegove namestitve je razviden iz spodnjih tabel:
- Skupina: Nujni piškotki
Piškotki so tekstovne datoteke, ki na strežniku prepoznajo vaš računalnik. Piškotki sami po sebi ne prepoznajo individualnega uporabnika, pač pa računalnik, ki je bil uporabljen pri dostopu na spletno stran. Nujni piškotki naredijo spletno stran uporabno, saj omogočajo osnovne funkcije, kot so navigacija po strani in dostop do varnih območij spletne strani. Spletna stran brez teh piškotkov ne deluje pravilno.
- Skupina: Opcijski/analitični piškotki
Piškotki za statistiko pomagajo lastnikom spletnih strani razumeti, kako obiskovalci uporabljajo spletno stran tako, da anonimno zbirajo in javljajo informacije.
- Skupina: Piškotki za trženje
Uporabljajo se za sledenje uporabnikom prek spletne strani. Namen je prikazovanje oglasov, ki so primerni in zanimivi za posameznega uporabnika.
Tabela uporabljenih piškotkov
Nujni
Nujni piškotki so ključni za osnovne funkcije spletne strani in spletna stran brez njih ne bo delovala na svoj predviden način.Ti piškotki ne shranjujejo nobenih osebnih podatkov, ki bi jih bilo mogoče identificirati.
| Piškotek | Trajanje | Opis |
| elementor | Nikoli ne poteče | Spletna stran WordPress temo uporablja ta piškotek. Lastniku spletnega mesta omogoča izvajanje ali spreminjanje vsebine spletnega mesta v realnem času. |
| cookieyes-consent | 1 leto | CookieYes nastavi ta piškotek tako, da si zapomni nastavitve privolitve uporabnikov, tako da se njihove nastavitve spoštujejo ob naslednjih obiskih te strani. Ne zbira ali shranjuje nobenih osebnih podatkov o obiskovalcih spletnega mesta. |
| m | 1 leto 1 mesec 4 dni | Stripe sets this cookie for fraud prevention purposes. It identifies the device used to access the website, allowing the website to be formatted accordingly. |
| __stripe_mid | 1 leto | Stripe določa ta piškotek za obdelavo plačil. |
| __stripe_sid | 1 uro | Stripe določa ta piškotek za obdelavo plačil. |
| rc::a | Nikoli ne poteče | This cookie is set by the Google recaptcha service to identify bots to protect the website against malicious spam attacks. |
| rc::c | sejne | This cookie is set by the Google recaptcha service to identify bots to protect the website against malicious spam attacks. |
Analitični
Analitični piškotki se uporabljajo za razumevanje interakcije obiskovalcev s spletno stranjo. Ti piškotki pomagajo zagotoviti informacije o meritvi število obiskovalcev, hitrost odskoka, prometni vir itd.
| Piškotek | Trajanje | Opis |
| sbjs_migrations | sejne | Sourcebuster sets this cookie to identify the source of a visit and stores user action information in cookies. This analytical and behavioural cookie is used to enhance the visitor experience on the website. |
| sbjs_current_add | sejne | Sourcebuster sets this cookie to identify the source of a visit and stores user action information in cookies. This analytical and behavioural cookie is used to enhance the visitor experience on the website. |
| sbjs_first_add | sejne | Sourcebuster sets this cookie to identify the source of a visit and stores user action information in cookies. This analytical and behavioural cookie is used to enhance the visitor experience on the website. |
| sbjs_current | sejne | Sourcebuster sets this cookie to identify the source of a visit and stores user action information in cookies. This analytical and behavioural cookie is used to enhance the visitor experience on the website. |
| sbjs_first | sejne | Sourcebuster sets this cookie to identify the source of a visit and stores user action information in cookies. This analytical and behavioural cookie is used to enhance the visitor experience on the website. |
| sbjs_udata | sejne | Sourcebuster sets this cookie to identify the source of a visit and stores user action information in cookies. This analytical and behavioural cookie is used to enhance the visitor experience on the website. |
| sbjs_session | 1 uro | Sourcebuster sets this cookie to identify the source of a visit and stores user action information in cookies. This analytical and behavioural cookie is used to enhance the visitor experience on the website. |
Nekategorizirani
Drugi nekategorizirani piškotki so tisti, ki se analizirajo in še niso uvrščeni v kategorijo.
| Piškotek | Trajanje | Opis |
| woosw_key | 7 dni | No description available. |
